Czym jest design thinking i jak wykorzystać go w codziennej pracy?
Kilka słów o design thinking Design thinking polega na podejściu opartym na użytkowniku, które łączy kreatywność, empatię i eksperymentowanie. Składa się z pięciu faz: fazy empatii, fazy definiowania problemu, fazy generowania pomysłów, fazy prototypowania i fazy testowania. Jak możemy to wykorzystać? Na codzień często zmagamy …
Dlaczego strona internetowa jest ważna i jak ją stworzyć?
Dlaczego strona internetowa jest ważna? Strona www to centralny punkt online, w którym przedsiębiorcy mogą przedstawić swoją firmę, produkty lub usługi. Dobrze zaprojektowana strona dzięki odpowiednim treściom, materiałom, przejrzystości może być świetną wizytówką firmy i narzędziem sprzedaży. Pozwala na prezentowanie swojej oferty w sposób profesjonalny, …
Kim byłaby Twoja marka, będąc człowiekiem, czyli słów kilka o archetypach
Wyobraź sobie, że Twoja marka jest człowiekiem. Jaki typ osobowości posiada? Musisz odpowiedzieć sobie na te pytanie, zanim zaczniesz tworzyć wokół niej identyfikację graficzną i komunikację marketingową. To fundament strategii. Archetyp jest generalnie pewnym wzorem, a wzory, jak w matematyce, ułatwiają życie tylko, gdy je …
Co to jest identyfikacja wizualna?
Przemyślana strategia komunikacji marketingowej nie może się bez tego obyć. Wizualny odbiór marki, bo o tym będzie ten artykuł, musi być spójny, efektowny i przede wszystkim efektywny. Jego skuteczność oznacza Twój zysk. Dowiedz się czym jest system identyfikacji wizualnej i sprawdź jak na tym zarobić. …
5 powodów dlaczego marki zmieniają logo
Logo firmy można porównać do godła kraju. Te przecież też jest symbolem i nie zawsze wyglądało tak jak obecnie. Ale po co zmieniać coś, co jest dobre? Dlaczego niektóre marki zdecydowały się na redesign swojego logo i co z tego wynikło? Jakie są najczęstsze przyczyny …
Kolory, psychologia, wizerunek – jak to się łączy?
Dobór kolorów to działanie na podświadomość, takie tylne wejście do mózgu. Skoro z wielką wiedzą przychodzi wielka moc to warto z tego korzystać. Budowanie wizerunku marki jest procesem długotrwałym, a kolory mogą przyciągać niczym magnes i zachwyać. Mogą też wzbudzać inne emocje, ale o to …
Koszt projektu logo – co za nim stoi?
Czym jest projekt logo? Ktoś mógłby powiedzieć - to tylko jeden znak. Dla grafika chleb powszedni, bułka z masłem, fast food podany z łatwością i na szybko. To tak jakby zlecić pisarzowi napisanie dwóch zdań, copywriterowi sloganu… Nie! Im mniej słów możesz użyć tym trudniej …
Jak dobrać czcionkę (typografię) do logo firmy?
Bardzo profesjonalnie wyglądają materiały tej firmy - myślisz, spoglądając na wizytówkę i ulotkę, którą właśnie otrzymałeś od przedstawiciela. Czy porównywałeś kiedyś takie materiały z materiałami, które na pierwszy rzut oka wyglądały w porządku, ale jednak te pierwsze były lepsze? Jeśli tak, to być może zauważyłeś, …
Jak współpracować z grafikiem (i nie tylko), by otrzymywać świetne projekty?
Otwierasz swoją skrzynkę mailową i Twoim oczom ukazuje się wymowny tytuł maila „Gotowy projekt”. Już zadowolony, z wypiekami na twarzy nie możesz doczekać się aż zobaczysz swoje dzieło sztuki, swoje małe „dziecko” na które czekałeś tyle czasu. Strona ładuje się powoli, ujawniając kolejne piksele projektu …
Dlaczego większość przedsiębiorców nie widzi wartości w identyfikacji wizualnej?
Jako właściciel lub właścicielka firmy siadasz wygodnie na swoim biurowym fotelu, spoglądasz na ekran monitora i dokładnie widzisz wyniki swojej firmy. Są tam przychody, koszty stałe, koszty zmienne, zyski, statystyki krótko i długoterminowe. Co miesiąc Twój marketingowiec... …